Аналіз регуляторного впливу проекту рішення По затвердження ставок земельного податку у 2014 році

Автор: Виктория от 19-03-2014, Прочитали: 3350

<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу

 

На виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань Новофедорівська сільська рада повідомляє про оприлюднення проекту рішення сільської ради «Про затвердження ставок  земельного податку та встановлення розміру орендної плати на території Новофедорівської сільської ради» та аналізу регуляторного впливу регуляторного акту на офіційному веб-сайті Новофедорівської сільської ради silrada@zhelezny-port.kherson.ua

 

Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акту приймаються письмово протягом місяця з дня оприлюднення   за адресою:

 75652, Херсонська область Голопристанський район

с. Новофедорівка  вул. Леніна, 22,   Новофедорівська  сільська рада.

 

 

 

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту рішення Новофедорівської сільської ради "Про затвердження ставок  земельного податку та встановлення розміру орендної плати на території Новофедорівської сільської ради”

 

Даний аналіз регуляторного впливу проекту рішення (далі Аналіз) підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень та пропозицій по вищезазначеному проекту.

 

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати

 

            Проектом рішення пропонується розв’язати проблему визначення, на законних підставах, розміру земельного податку  та орендної плати для сплати юридичними і фізичними особами за земельні ділянки, розташовані на території с. Новофедорівка та с. Залізний Порт. 

За відсутності вищевказаного регулювання сплата податку за земельні ділянки буде здійснюватися з порушенням чинного законодавства. Проблема є дуже важливою, бо розмір ставок  земельного податку  та орендної плати прямо впливають на надходження до місцевого бюджету.

 Підставою для здійснення регулювання зазначеного питання є : п. 35 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 275 Податкового кодексу України.

 Відповідно до вищевказаних законодавчих актів проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів. В результаті прийняття запропонованого регуляторного акта юридичні та фізичні особи,  як  суб’єкти господарювання, мають законні підстави для сплати земельного податку  та орендної плати до місцевого бюджету.

 

2. Цілі регулювання

 

         Метою регулювання є встановлення ставок земельного податку на території Новофедорівської  сільської ради за земельні ділянки несільськогосподарського призначення. Іншим способом досягнення вказаної цілі державного регулювання є використання грошової оцінки земельних ділянок, що розташовані на території сільської ради.

Крім того, досягнення встановлених цілей, запропонованим регуляторним актом дає можливість визначити обсяг надходжень до місцевого бюджету.

 

3. Механізми та заходи  розв’язання проблеми

 

            Згідно Податкового кодексу України на території Новофедорівської сільської ради,  нормативно-грошова оцінка земельних ділянок проведена.

У 2011 році рішенням сільської ради від 10.03.2011 року №77 «Про нормативно-грошову оцінку земель с. Новофедорівка» було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель села Новофедорівка, а тому відповідно до вимог чинного законодавства земельний податок повинен встановлюватися відповідно до п. 274 ПКУ. Провівши розрахунки комісія дійшла висновку, що навіть максимальна ставка земельного податку згідно нормативно-грошової оцінки земель с. Новофедорівка є майже в два рази меншою від ставки минулого року. В зв’язку з чим, виникла пропозиція затвердити єдину ставку земельного податку на території с. Новофедорівка:

- за використання земельних ділянок для обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд

32,91 х 1% х 3% х 100 = 0,99 грн. за   1 сотку  в рік + щорічна індексація;

- за використання земель сільськогосподарського призначення (рілля) в межах населеного пункту – 14124,80 грн./га х 0,1% = 14,13 грн. за 1 га в рік + щорічна індексація;

Рішенням 28 сесії сільської ради VІ скликання № 364 від 12.12.2012 року затверджена нормативно-грошова оцінка земель с. Залізний Порт (оновлена):

- за використання земельних ділянок для обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, дачних будинків:

68,44 х 1 % х 3 % х 100 = 2.05 грн. за 1 сотку в рік з урахуванням індексації;

- за використання земель сільськогосподарського призначення (рілля) в межах населеного пункту – 28.40 грн.  за 1 га з урахуванням індексації;.

 

4. Альтернативні способи досягнення цілей

 

Перша альтернатива – збереження існуючого стану.

Дана альтернатива є неприпустимою у зв’язку з тим, що цілей правового регулювання не буде досягнуто.

Друга альтернатива - прийняття розміру орендної плати на рівні 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Ця альтернатива є неприйнятною по причині того, що значна частина землекористувачів (орендарів) не зможе сплачувати земельний податок (орендну плату).

 

5. Розрахунки витрат і можливі вигоди від впровадження регуляторного акту

 

         Прийняття даного рішення не потребує фінансових витрат з місцевого бюджету.

         Сільська рада підвищить рівень ефективності використання земель, шляхом збільшення справляння земельного податку і орендної плати та поповнення місцевого бюджету.

 

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту

 

 Головним результатом прийняття цього акту є підвищення розміру ставки земельного податку або відповідність його чинному законодавству, поповнення місцевого бюджету та підвищення ефективності використання земель, що знаходяться в адміністративно-територіальних межах Новофедорівської сільської ради.

 

7. Обгрунтування терміну дії регуляторного акту

 

Запропонований проект рішення Новофедорівської сільської ради встановлюється строком на 1 рік, з можливістю внесення до нього змін чи відміни його у разі зміни чинного законодавства або подовження його строку дії.

 

8. Заходи  відстеження  результативності регуляторного акта

 

         Повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності регуляторного акта, а періодичне відстеження буде здійснюватись раз в три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта, відповідно до ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Розробники проекту: 

Земельна комісія сільської ради (голова комісії Бондар В.А.),

спеціаліст ІІ категорії з земельних питань – Пирогов В.Г.,

                                        

<!--[if gte mso 9]> <!--[if !mso]> st1\:*{behavior:url(#ieooui) } <!--[if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Категорія: Регуляторна діяльність